کل نماهای صفحه

۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

عید قربان

سلام دوستان عید قربان سپری شد عید گزشته همه شماه را تبریک میگویم.
من نتوانیستم این عید را بجمع دوستان سپری کنم .در هوای سرد روز  عید من مریض بودم روز اول عید همرای یک مریض دیگر در نزد داکتر بودم از ساعت 9 صبح الا چهار سی دقیقه بعد از ظهر ودو روز دیگر عید هم چندان حال خوش نداشتم .
                                                                      ( قربانی )
دلم بادا اسیرسنبل زلف پریشانت ***شیهد وبسمل وخونگشته بر گشته مژگانت**
زدامانت کجا دست تعلق  باز بردارم***سری دارم نثارش میکنم جانا بدامانت**
بباغ دلربای نخل ممتاز تمنایی***آلهی نشکند دست قضا سرو خرامانت**
مکن قربان براهت گوسفند از رشک میمیرم*** مرا قربانی خود کن مبارک عید قربانت.

سرگذشت اجتماعي بيشتر ملتها در بر گيرنده ي رخدادهايي است كه به دليل اهميت سياسي يا شدت تأثير در انديشه ها و احساسات عامه، فراموش شدني نبوده و هيچ گاه از يادها محو نمي شود. عید قربان هم از دوران حضرت ابراهیم که پسرش را قربانی میکرد که خداوند گوسفند را برایش بخشید تا بجای پسرش قربانی کند. که تا حالا بری همه مسلمانان جهان باقی مانده است.هركسي مي تواند تاريخ ساز باشد، اما تنها يك انسان بزرگ مي تواند آن را رقم زند.



هیچ نظری موجود نیست: